top of page

Vero i Kuchnie Świata 08.08.2023

Zaktualizowano: 10 sie 2023

Trekking w Dolomitach: Wyprawa po Smakach i Widokach

Witajcie, miłośnicy przyrody i dobrej kuchni! Dzisiaj zabieram Was w niezwykłą kulinarną podróż po Dolomitach - magicznych górach, które są jednym z najpiękniejszych zakątków Włoch. Jestem pewien, że ta wyprawa zaskoczy Was smakami, widokami i lokalnymi inicjatywami.

Dodam jeszcze ,że to kolejne moje odkrycie dzięki wyprawie z adrenaliną , organizowaną przez

Dolomity słyną z zapierających dech w piersiach krajobrazów, które z pewnością rozpalą Wasze serca. Z każdym krokiem czuliśmy się jak w podróży przez bajkowy krajobraz, wędrując wśród skalnych wież, masywów i malowniczych łąk. Było to niezapomniane doświadczenie, aż do momentu, gdy natknęliśmy się na punkty przystankowe z niesamowitymi patelniami zawieszonymi na gałęziach drzew. Te patelnie nie były tam przypadkiem. Okazało się, że lokalne władze Dolomitów postanowiły połączyć dwie wielkie pasje regionu - trekking i tradycyjne jedzenie. W ramach tej inicjatywy, na szlakach w górach rozstawiono specjalne punkty przystankowe, gdzie turyści mogą znaleźć patelnie zawierające tradycyjne kulinarne przepisy. Byliśmy zachwyceni tą innowacyjną i kreatywną ideą. Skoro jesteśmy w tak niezwykłym miejscu, dlaczego by nie spróbować lokalnych specjałów i nie zanurzyć się w kulturze tego regionu? W końcu, nic nie sprawia większej radości niż smakowanie autentycznych dań, które mają bogatą historię i tradycję. Jednym z przepisów, które zaskoczyło nas swoją prostotą i smakiem, było danie znane jako "Matarel"

Kolejnym smakowitym odkryciem była "Polenta", tradycyjne danie zrobione z kaszki kukurydzianej i parmezanu , podane z różnymi sosami, mięsem i warzywami. Ta sycąca potrawa dodała nam energii na dalszą wędrówkę po górach. Nie można zapomnieć o lokalnym serze "Asiago", który jest prawdziwą dumą Dolomitów. Spróbowaliśmy różnych jego odmian - młodego, średnio dojrzałego i bardzo dojrzałego - każdy z nich posiadał unikalny smak, który jest wynikiem starannej produkcji. Podczas naszego trekkingu mieliśmy również okazję spróbować wyśmienitych wyrobów mięsnych, wędlin i przepysznych deserów, takich jak "Sachertorte" czy "Tiramisu". Każde danie, które znaleźliśmy w patelniach, było dowodem na to, że lokalna kuchnia Dolomitów jest nie tylko smaczna, ale również bogata w różnorodność i historię.

Oczywiście, to nie tylko jedzenie sprawiło, że nasza wyprawa była niezapomniana. Dolomity, ze swoimi skalnymi wieżami i malowniczymi przełęczami, zapewniły nam spektakularne widoki, które pozostaną w naszych sercach na zawsze. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem majestatycznych gór i ich piękna, które zachwycało nas na każdym kroku. Kilka fotek przedstawiam poniżej.

Warto podkreślić, że lokalne władze robią wiele, aby zachować to unikalne dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe. Wspierają zrównoważony turystykę i edukację ekologiczną, aby turyści mogli cieszyć się Dolomitami, jednocześnie dbając o środowisko naturalne. Jest to inicjatywa godna podziwu i powinna służyć za wzór dla innych regionów świata. Podsumowując, trekking w Dolomitach to nie tylko niesamowite widoki i wspaniałe szlaki, ale także niezapomniana kulinarna podróż. Patelnie z tradycyjnymi przepisami były jak magiczne odkrycie, które wzbogaciło nasze doświadczenie i pozwoliło nam poznać kulturę tego wyjątkowego miejsca. Jedno jest pewne - Dolomity i ich smaki na zawsze pozostaną w naszych sercach.